주메뉴 바로가기 본문내용 바로가기 사이트정보 바로가기

교육대학원

메뉴

융합테솔

교육목표

본 숭실대학교 교육대학원 융합테솔 전공(ESP-TESOL)은 기존 교육대학원 조기영어교육 전공의 개편을 통해 4차 산업혁명형 창의, 융합형 교사 및 인재 양성을 지향하는 콘텐츠 중심 실용적 교수법 중심 석사학위 프로그램이다.

테솔이라고 하면 영어전공자만을 위한 학위라 생각하기 쉬우나, 융합테솔이므로 세부전공이 무엇이든 뮤지컬테솔, 아트테솔, 사회테솔, 과학테솔, 수학테솔, 체육테솔 등 통합교과 커리큘럼을 통해 다양한 교과를 통합, 융합적으로 운영하는 교수법을 배운다. 또한 본 프로그램은 교육현장에서 유용하게 쓰이는 실용적 커리큘럼을 지향하므로 학생들이 다양한 커리큘럼과 교제 제작 및 실용적인 활용법을 마스터 할 수 있다.

 

특기사항

[1] 해외 현지 자매 결연 대학 및 교육청 협약 유치원, 초중고 교육 실습

본 융합테솔 석사학위 취득 과정 중 숭실대 창의뮤지컬영어 연구소 교육 실습이 이루어지고, 창의뮤지컬영어 연구원 등록 및 취업 자격이 주어진다. 따라서, 연구원 등록 후 유아, 초등학생 교육 및 강의 활동을 통해 ESP-TESOL, 콘텐츠 통합 영어 교과를 가르칠 수 있는 전문가로서의 취업도 가능하다.

2015년-2018년 단기 1년 과정 시범 운영 (기존 조기영어교육전공 실험편성: ESP TESOL-1,2,3)을 시행하였으며 한국어교육, 유아교육, 융합영재교육전공 학생들이 2학기 수강 후 해외현장 교육 실습(미국 LA 후루파, 호주, 하와이)에 파견되어 매 해 1주일간의 교육 현장 실습을 수행하였고, 이를 통해 해외 ESP-TESOL 포트폴리오 제작, 현지 ESP-TESOL Certificate 및 숭실 ESP-TESOL Certificate를 취득하였고 입학생에게도 특전이 주어진다.

프로그램의 독창성과 융합성을 인정받아 호주 교생 실습 학생들에 활약에 대해 지역 신문에 2차례나 소개되었고, LA후루파 지역의 교육감 및 각 급 학교와 연계된 교육 실습 프로그램은 국내 최고의 해외 교육 네트워크와 안정된 인프라를 자랑한다.

[2] 해외 현지 자매 결연 대학 및 교육청 협약 유치원, 초중고 교육 실습의 장점

1) 방학 중 미국, 호주, 하와이 현지 교육 실습(Intensive Teaching Practicum)을 통해 교사 역량을 향상시키는 체계적 연계 시스템 구축

아래 3개 지역 대학 및 현지 교육청과 연계된 현지 유치원, 초등/중학교 방문, 교육 실습 후 현지 대학 및 숭실 ESP-TESOL 및 포트폴리오 Certificate 취득

단순한 수업 참관 혹은 1학기 수업료 및 생활비 등을 모두 자비 부담하여야 자격증이 나오는 기존 국내 타대학 테솔 프로그램과 차별화

숭실대 졸업과 동시에 해외 현지 ESP-TESOL Certificate 수여

[3] 해외 현지 대학 자매 결연 및 프로그램 현황 (*2015-2018년 현재 상황이며, 자매결연 및 협약은 다방면으로 확대되고 있음)

(가) 미국 LA 후루파 교육청 연계 ESP-TESOL Certificate 수여

◆ 모든 프로그램은 숭실대학교 교육대학원 주관

◆ 미국 LA 후루파 교육청, 미국 UCR(University of California, Riverside) 연계 학교 현지 교육 실습 체험, 실습자 전원 학교 지원금 및 체재비 장학금 지급

(나) 하와이 오아후 주립대(University of Hawaii-West Oahu) 연계 ESP-TESOL Certificate 수여

◆ 모든 프로그램은 숭실대학교 교육대학원 주관

◆ 미국 University of Hawaii-West Oahu 연계 학교 현지 교육 실습 체험, 실습자 전원 학교 지원금 및 체제비 장학금 지급

(다) 호주 매쿼리 대학(Macquarie University) 연계 ESP-TESOL Certificate 수여

◆ 모든 프로그램은 숭실대학교 교육대학원 주관

◆ 호주 Macquarie University와 연계 학교 현지 교육 실습 체험, 실습자 전원 학교 지원금 및 체제비 장학금 지급

** (가),(나),(다) 실습은 융합테솔 재학생 누구나 참여 가능, 장학금 중복 지급은 불가

[4] 수요자 맞춤형 융합영역 테솔 전문가 육성 프로그램 운영

◆ 자신의 전공 영역을 영어로 가르치고자 하는 영어비전공자, 타인에게 자신의 지식을 영어로 전달할 때 필요한 컨텐츠 영어( Literacy)교수법 및

커뮤니케이션 노하우등에 관심있는 공교육, 사교육 교사 및 모든 교과목 전공자들에게 개방된 전공

◆ 전문 분야 컨텐츠를 영어로 전달하기를 원하는 전문가를 위한 융합영역 테솔 전문가 과정이며 수요자 중심 맞춤형 커리큘럼 운영

[5] 모든 교과 영역에 전임교원, 초빙 교원 책임제 운영

◆ 영어 교수법, 콘텐츠 중심 영어, ESP 영어 분야의 최고 권위자, 뮤지컬 및 아트 분야 권위자 겸임교수 초빙, 필수 교과로 운영

◆ 본 학위 과정 재학생 누구든지 콘텐츠 통합, 영어 ESP 및 뮤지컬, 아트를 교실 수업에 실용적으로 활용하는 다양한 교육 실습과 제작 기회 제공

 

교과과정

ESP 01 노래와 챈트 활용 융합테솔 교수법 (Songs and Chants in ESP-TESOL)
융합테솔 교육 콘텐츠를 쉽게 전달하기 위해서 어떻게 노래, 챈트를 적절히 활용할 것인지, 혹은 노래와 챈트로 구조화 하여 학습자들에게 흥미를 유발할 것인지에 대한 개념 이해 및 교수 자료 개발에 중점을 둔 교과목이다.

Course Description: This course is designed to introduce the way of designing songs and chants which can enhance teaching and learning in content-based English teaching for specific purposes. The course provides background information and standard of creating songs and chants, which can facilitate language and content learning in the field of English education. How to apply English language learners’ psychological needs into creating songs and chants will also be discussed.

ESP 02 융합테솔 쓰기 및 작문 지도 (ESP-TESOL Writing and Composition)
아동이 습득한 콘텐츠 지식을 쉽게 전달하도록 도와주는 교과목으로 아동이 이해하고 습득한 지식을 어떻게 논리적으로 구조화하여 쓰고 표현하는지에 대한 심리적, 논리적 이해를 다룬다. 이를 바탕으로 교수자가 아동 작문을 가르치는 능력 향상 및 교수자의 쓰기 능력 향상을 도모하는 교과목이다.

Course Description: This course is designed for teachers in the field of early childhood English education, by providing them with proper knowledge as to how to analyze English sentences and various academic as well as practical methodology for English writing education. Students will practice analyzing different types of English sentences with basic linguistic knowledge, together with reviewing studies on teaching and learning of writing so that they can design their own curriculum and syllabus for the proper level of writing class. This course is open to pre- and in-service teachers who are interested in teaching English as a second language as well as any content areas through the medium of English.

ESP 03 TPR과 게임을 활용한 융합테솔 지도 (TPR and Games in ESP-TESOL)
융합테솔 교육 콘텐츠를 쉽게 전달하기 위해서 어떻게 TPR 교수법과 게임을 활용할 것인지, 혹은 교과 영역을 TPR을 활용하여 게임처럼 재미있게 창조하여 영어 및 교과 이해에 적절히 활용하고 구조화 하여 학습자들에게 흥미를 유발할 것인지에 대한 개념 이해 및 교수 자료 개발에 중점을 둔다.

Course Description: This course is designed to introduce various types of games in digital areas using Total Physical Response(TPR) Methods which can enhance children’s interests about learning in areas. Through researching, creating and designing various types of games using TPR, students will be able to understand the basic rationale and practical issues related to the games and playful methods in teaching. Based on these, students will firsthand experience and accumulate practical game resources so as to improve their ability to select and integrate the most efficient games for their classroom needs using TPR. This course is open to pre- and in-service teachers who are interested in teaching English as a second language as well as any content areas through the medium of English.

ESP 04 융합테솔 교실영어 및 아동 지도 (Classroom English and Class Management in ESP-TESOL)
융합테솔 교육 콘텐츠를 쉽게 전달하기 위해서 교수자가 학습자 수준에 맞는 교실 영어를 어떻게 구사할 것인지, 교수자의 영어 능력 향상에 중점을 둔 교과목이다. 아동 인지 수준 및 영어 수준에 맞게 어느 정도의 교실 영어를 구사할 것인지 교실영어에 대한 개념 이해, 교실영어사용 분석, 지도와 전문 ESP능력 스킬 연습과 향상을 추구한다.

Course Description: This course provides practical application of classroom English with the students. For actual teaching contexts and discussion of how to improve their classroom English for better usage, student-teachers’ English abilities will be examined. This course further gives them opportunity to learn how to deliver the messages with proper manners and skills with an appropriate preparation.

ESP 05 콘텐츠 융합 영어 어휘 분석 및 발음 지도 (Teaching Vocabulary and Pronunciation in ESP-TESOL)
융합테솔 교육 콘텐츠 영역인 수학, 과학, 사회, 아트, 음악 등의 기본 표현에 사용되는 어휘와 발음을 쉽고 정확히 전달하기 위한 내용을 다룬다. 교수자가 필수적으로 알아야할 발음의 기본 및 어휘 분석을 통한 발음 훈련을 통해 아동에게 정확한 영어 어휘와 발음을 분석하고 지도할 수 있도록 체계적인 발음 원리와 훈련을 지도한다.

Course Description: This course provides basic linguistic lessons and pronunciation drills of lexical as well as phonetic analysis of English for potential as well as current teachers of English. On the basis of learning vocabulary and meaningful word lists in the subjects areas such as science, math, social studies, arts and music, the learners will deal with important issues in English vocabulary and pronunciation teaching, while applying them into the actual teaching situations.

ESP 06 융합테솔 말하기 및 역할극 지도 (Teaching Speaking and Role-play in ESP-TESOL)
융합테솔 교육 콘텐츠를 아동이 말하기 활동과 역할극을 활용해 쉽고 즐겁게 습득할 수 있도록 교사가 적절한 노래, 챈트를 선택, 활용하는 기준 및 개발 과정을 배운다. 말하기와 역할극의 교육적 활용 가치와 함의를 이해하고 어떻게 의미 있게 구조화 하여 학습자들에게 흥미를 유발할 것인지에 대해 개념을 이해하고 교수 자료를 개발한다.

Course Description: This course is designed to introduce the way of designing speaking and role-play activities, which can enhance the efficiency of learning in content-based English teaching for specific purposes. The course provides background information and standard of speaking and role-play activities, which can facilitate language and content learning in the field of English education. Basic theories and disciplines of applying content knowledge will be provided. More over, specific terms of speaking and role-play activities will be implemented for teaching the standards of sociolinguistic needs of learners.

ESP 07 융합테솔에서의 D-Technology 활용 (Digital Technologies in ESP-TESOL)
융합테솔 교육에 알맞은 적절한 테크놀로지 활용법, 사용법, 활용을 통한 교수 자료 개발을 통해 ESP-TESOL 전공자들의 교육 공학적 안목과 역량을 향상시킨다.

Course Description: This course is designed to introduce various types of digital technologies which can enhance teaching and learning English for specific purposes. Through readings and class discussions, student-teachers will be able to understand the basic theories and critical issues related to the technology enhanced instructions. Based on these, student-teachers will firsthand experience and examine practical technology resources so as to improve their abilities to select and integrate the most efficient technologies for their classroom needs.

ESP 08 융합테솔 Methodology의 이론과 실제 (Theory & Practice in ESP TESOL-Methodology)
융합테솔 교육의 근간이 되는 다양한 교수법의 이론 및 실제적인 활용법을 학습하고, 기존 TESOL 영역 기본 내용 이해를 통한 창의적 방법론을 재해석하여 적용법을 탐구 한다.

Course Description: This course is designed to provide student-teachers with a foundation for teaching English for specific purposes. Class readings and discussions focus on practical methods of planning lessons and delivering them in ways to help their students develop their content knowledge as well as language skills. student-teachers are also encouraged to adopt a critical and reflective approach to their teaching through various teaching practice situations.

ESP 09 비교문학을 활용한 콘텐츠 융합 활용 (Teaching ESP Using Multicultural Literature)
다양한 문화를 배경으로 한 문학 작품을 이용한 융합테솔 교육 방법 및 활용법을 개발하고 논의하여 융합테솔 교육의 교육 자료 저변 확대 및 안목을 향상킨다.

Course Description: This course is designed to introduce how to integrate multicultural literature in order to enhance student-teachers’ understanding of content areas (e.g., math, science, and social studies). student-teachers will critically examine various types of literature and design lessons to meet students’ specific needs.

ESP 10 융합테솔 문벚 지도 교수법 (ESP-TESOL Grammar)
융합테솔 교육을 위해 근간이 되는 영어문법에 대한 기초 이해와 문법 발달 학습, 영어 정확도에 대한 이해 및 교사의 역량 향상과 영문법 지도 활용법을 탐구한다.

Course Description: This course provides theoretical and practical approaches to teaching English grammar commonly found across the curriculum. The main goal of the current course is to help student-teachers to consider and develop ways to help their students to enhance their ability to use English with greater accuracy. In doing so, this course will concentrate on identifying different aspects of English grammar rules and discussing effective methods to teach them.

ESP 11 아동문학/스토리텔링 활용 뮤지컬 창작지도 (Integrating Children’s Literature/Storytelling in Teaching Musicals)
다양한 아동문학 및 스토리텔링을 바탕으로 한 아동용 뮤지컬 개발 및 활용을 통해 융합테솔의 근간이 되는 놀이화, 뮤지컬화, 콘텐츠화를 학습하고 창조한다.

Course Description: The course takers will explore various types of children’s literature and stories in order to examine the ways of utilizing them and to create content-based musicals for the ESP area. Through this process, student-teachers will enhance their skills and strategies to develop effective instructional methods using literature, storytelling and musicals across the curriculum.

Common 12 융합테솔 해외 현장연구 교육 실습 (ESP-TESOL Practicum)
본교와 자매 결연을 맺은 다양한 현지 학교(예: LA 후루파 교육청, 하와이 웨스트 오아후 대학 및 호주 매쿼리 대학교 산하 초중고 및 유치원 등)를 방학동안 현장 방문하여 교육실습 및 현지 아동들을 가르칠 뿐만 아니라 다문화 교류와 소통과 학습이 이루어진다. 본 교육 실습 후 현지 대학 및 교육청 인증 ESP-TESOL Certificate를 수여받는 교과목으로 숭실대에서 수여하는 현지 체류 장학금을 받아 본 과정 재학생 누구나 참여할 수 있는 본교만의 특화된 최고의 전통과 노하우를 자랑하는 프로그램이다.

The teaching practicum part of the course will be implemented in the local elementary as well as preschool areas in the school districts of (1) Jurupa, CA, U. S. A., (2) Hawaii, U. S. A., and (3) Sydney, Australia, in accordance with students’ needs and interests. The local school districts are affiliated with (1) UCR (University of California, Riverside), (2) University of Hawaii-West Oahu and (3) Macquarie University in Australia. Micro-teaching practicum as well as cultural-exchange teaching programs will be implemented on the local preschools and elementary schools and student-teachers may select one of the districts upon their needs. After filling out the course requirements of workshop, students will have a hands-on experience of a seven to eight days’ interdisciplinary intensive ESL teaching practicum, while increasing cross-cultural understanding and global perspectives.

ESP 13 뮤지컬의 이해와 실제(Theory and Practice in Musical)
융합테솔 교육 콘텐츠를 쉽게 전달하기 위해서 어떻게 뮤지컬을 적절히 활용할 것인지, 다양한 뮤지컬 창작 이론, 장르와 실제 작품을 접해보며 뮤지컬로 구조화하여 교수자입장에서 학습자들에게 흥미를 유발할 수 있는 다양하고 유용한 기존 뮤지컬을 탐색하고 지식과 실무를 쌓아간다.

Course Description: This course is designed to provide student-teachers with exploring the theories and practices in musicals and to examine the ways of creating content-based musicals for the ESP area. Through this process, student-teachers will increase their understanding and perspectives in musicals and enhance their skills and strategies to develop effective instructional methods using various content musical genres across the curriculum.

ESP 14 크리에이티브 드라마 및 뮤지컬 연출 (Directing a Creative Drama and Musical)
융합테솔 교육 콘텐츠와 학습자 흥미도 향상을 위해 드라마타이징 기법의 이론과 실제를 학습하여 실제로 뮤지컬을 창작하여 아동이 받아들일 수 있는 간단하면서도 유의미한 뮤지컬 연출을 해 보고 학습자들에게 어떻게 흥미를 유발할 것인지 개념 이해 및 교수 자료 개발과 적용을 탐색한다.

Course Description: The course takers will have opportunities to understand the practical applications of dramatizing methods for children in teaching ESP area. The student-teachers should be able to create some micro-musicals for children in order to utilize them in teaching content-based ESP subjects. Through this process, the students will enhance their practical knowledge and application skills to develop effective instructional methods, using drama and musicals across the curriculum.

ESP 15 예체능 활동 및 춤 활용 실습(Activity, Action and Dance Practice)
융합테솔 교육 콘텐츠를 쉽게 전달하기 위해서 어떻게 예체능 활동, 무용, 춤, 신체 활동 및 다양한 동작을 적절히 활용할 것인지, 혹은 다양한 신체활동으로 콘텐츠를 구조화하여 표현할 수 있을지 실제 교과 예시와 실습을 통해 창조, 개발하는 교수법을 학습하여 교수 자료 개발 및 적용능력을 향상시킨다.

Course Description: This course purports to enhance student-teachers’ abilities to design physical performance, art, and musical integrated activities, which can enhance the efficiency of learning in content-based ESP classrooms. The course provides background information and standards of creating various physical performances and activities, which can facilitate language and content learning in the field of English education. Various examples and activities applied in actual content-based ESP teaching will also be demonstrated and discussed.

ESP 16 아트 활용 융합테솔 교수법(Art-Integrated ESP-TESOL)
융합테솔 교육을 위한 아트 활용 교육의 효과와 활용법을 실습하고 교수 자료에 대한 이해와 활용도를 높이기 위해 각 교과 영역에 어떻게 활용해야 하는지 실습하고 다양한 재료를 만져보고 활용하여 실제 수업에 적용할 수 있는 재료를 탐구, 실습, 활용한다.

Course Description: This course provides an introduction to art classes, which are applicable for teaching and learning in ESP contexts. student-teachers will be able to broaden their knowledge about art-integrated teaching methods as well as to practice implementing hands-on activities in their designing of curriculum and classroom teaching. The course provides background information and standards of creating various art based activities, which can facilitate language and content learning in the field of English education. Various examples of art-implemented content-based ESP teaching will also be demonstrated and discussed.

ESP 17 푸드 아트 활용 융합테솔 교수법 (Food Art-Integrated ESP-TESOL)
융합테솔 교육을 위한 푸드 아트 활용 교육의 효과와 활용법을 실습하고 교수 자료에 대한 이해와 활용도를 높이기 위해 각 교과 영역에 어떻게 활용해야 하는지 실습하고 다양한 푸드 아트와 활동 실습을 통해 실제 수업에 적용할 수 있는 수업 구성을 탐구, 실습, 활용한다.

Course Description: This course focuses on food art applicable in learning and teaching contexts of ESP. Student-teachers will develop greater understanding of food art and its application to their teaching context through wide varieties of hands-on activities in their designing of curriculum and classroom teaching. The course provides background information and standards of creating various food art based activities, which can facilitate language and content learning in the field of English education. Various food art-embedded teaching samples that were implemented for content-based ESP teaching will also be demonstrated and discussed.

ESP 18 영화와 에니메이션을 활용한 융합테솔 교수법(Movie/Animation-Integrated ESP-TESOL)
융합테솔 교육을 위한 영화/애니메이션 활용 교육의 효과와 활용법을 실습하고 교수 자료에 대한 이해와 활용도를 높인다.

Course Description: This course is designed to introduce movies and animations applicable in learning and teaching contexts of ESP. Student-teachers will be given opportunities of exploring different types of movies and animations and practicing how to use them in their actual contexts of teaching. Through this process, student-teachers will enhance their skills and perspectives to select effective instructional materials and resources using movies and animations.

ESP 19 과학 교과 기반 융합테솔 교수법(Content-Based ESP TESOL Methods-Science)
과학교과 내용을 기반으로 한 영어교육방법을 논의하고 개발하여 과학교과 콘텐츠 중심 교수 자료를 영어 수업으로 융합하는 방법, 다양한 과학교과 내용 및 적절한 교수 자료를 이해하고 선택하는 안목과 활용도를 높인다.

Course Description: This course is designed to provide student-teachers with relevant knowledge and skills to teach science through the medium of English. By providing multiple practice situations to design the effective science-embedded curriculums and to deliver them, this course will assist student-teachers to have confidence to teach science area in English. Wide varieties of hands-on examples of science-embedded teaching methods samples will be practiced, demonstrated and discussed.

ESP 20 과학/수학 융합테솔 교재 개발 실습(Developing ESP TESOL Curriculum & Teaching Materials in ESP-Science & Math)
과학 및 수학 융합테솔 교육을 위한 교재를 평가하고 최적화된 교재로 개발하여 과학수학 콘텐츠 기반 내용을 효과적으로 응용하여 영어 교수 자료화 할 수 있도록 교수자 이해도, 역량, 활용능력을 배양한다.

Course Description: The course aims to enhance student-teachers’ knowledge and skills to evaluate and select effective materials for teaching science and math areas. student-teachers will also have chances to adapt existing materials and develop new ones to meet their students’ various needs. Wide varieties of hands-on examples of science and math-embedded teaching materials and resources will be introduced, demonstrated and implemented.

ESP 21 수학 교과 기반 융합테솔 교수법(Content-Based ESP TESOL Methods-Math)
수학교과 내용을 기반으로 한 영어교육방법을 논의하고 개발하여 수학과 콘텐츠 중심 교수 자료를 영어 수업으로 융합하는 방법, 다양한 수학교과 내용 및 적절한 교수 자료를 이해하고 선택하는 안목과 활용도를 높인다.

Course Description: This course is designed to provide student-teachers with relevant knowledge and skills to teach math through the medium of English. By providing multiple practice situations to design the effective math-embedded curriculums and to deliver them, this course will assist student-teachers to have confidence to teach math area using English in class. Wide varieties of hands-on examples of math-embedded teaching methods samples will be practiced, demonstrated and discussed.

ESP 22 사회교과 기반 융합테솔 교수법(Content-Based ESP TESOL Methods-Social Studies)
사회교과 내용을 기반으로 한 영어교육방법을 논의하고 개발하여 사회과 콘텐츠 중심 교수 자료를 영어 수업으로 융합하는 방법, 다양한 사회교과 내용 및 적절한 교수 자료를 이해하고 선택하는 안목과 활용도를 높인다.

Course Description: This course is designed to provide student-teachers with relevant knowledge and skills to teach social studies through the medium of English. By providing multiple practice situations to design the effective social studies curriculums and to deliver them, this course will assist student-teachers to have confidence to teach social studies using English in class. Wide varieties of hands-on examples of social-studies-embedded teaching methods samples will be practiced, demonstrated and discussed.

ESP 23 사회 융합테솔 교재개발 실습(Developing ESP TESOL Curriculum & Teaching Materials in ESP-Social Studies)
사회 융합테솔 교육을 위한 교재를 평가하고 최적화된 교재로 개발하여 사회과 콘텐츠 중심 내용을 효과적으로 응용하여 영어 교수 자료화 할 수 있는 교수자의 이해도, 역량, 활용능력을 배양한다.

Course Description: The course aims to enhance student-teachers’ knowledge and skills to evaluate and select effective materials for teaching social studies. Student-teachers will also have chances to adapt existing materials and develop new ones to meet their students’ various needs. A wide varieties of hands-on examples of social-studies-embedded teaching materials and resources will be introduced, demonstrated and implemented.

ESP 24 신체활동, 놀이, 태권도, 체육활동 제작 및 실습(Developing ESP TESOL Curriculum & Teaching Materials in ESP-Physical Education)
융합테솔 교육 콘텐츠를 쉽게 전달하기 위해서 어떻게 신체 활동, 놀이활동, 태권도, 체육활동 다양한 규칙을 가진 교실 놀이 활동을 적절히 활용할 것인지, 체육활동 및 규칙 및 아동지도법을 개발하여 실제 교과에 적용해보고 예시와 실습을 통해 창조, 개발하는 교수법을 학습하여 교수 자료 개발 및 적용능력을 향상시킨다.

Course Description: This course purports to enhance the teachers’ abilities to design physical performance, art and musical integrated activities, which can enhance the efficiency of learning in content-based English teaching for specific purposes. The course provides background information and standards of creating various physical performance and activities, which can facilitate language and content learning in the field of English education. Various examples and effectives activities will be implemented in the actual content-based ESP teaching.

 

상단으로 이동